torsdag, augusti 02, 2007

los amantes

mamma åkte hem tidigt imorse och ringde mig när hon var på centralen och berättade att hon hade råkat ta mina skor istället för sina egna. hon upptäckte det halvvägs till tunnelbanan när hon inte fick på sig dem ordentligt och hade inte tid att vända. jag blev skitsur. mina nya tygskor, bästa skorna, som jag alltid har på mig, tänkte jag och skällde lite. mamma fick jättedåligt samvete och skickade sms om att hon skulle posta dem till mig och frågade om jag ville ha pengar att köpa nya (jag förklarade att jag fick lov att ta mina gamla trasiga tygskor). jag mitt jävla cepe blev alltså sur, utan anledning. jag har för fan hundra par skor! klart klantigt av mamma att ta mina skor och jag fattar inte inte inte hur hon inte märkte att hon tog ett par helt andra skor (bara färgen som stämde) men det är MAMMA, hon gör såna saker, kan vara så trött att hon inte märker skillnad, orkar/kan inte skriva rättstavade sms osv. MAMMA! jag fick sån sjuk separationsångest när hon skulle åka. och hela dagen har jag haft dåligt samvete för att jag blev arg.

igår innan vi somnade pratade vi om hur jag och mina syskon var som barn. nostalgiskt. jag var lugn (började ta igen det i tonåren och antar att jag fortfarande gör det!),
självständig (är jag det nu?), hade världens bästa tålamod (saknar jag totalt nu) och var entusiastisk (DET ÄR JAG IFS FANIMEJ FORTFARANDE! EXTREMT!). piret var också lugn. jonas och maria däremot var vilda och rymde. maria åt dessutom allt möjligt, typ klister som hon klättrade upp på strykbrädan och tog. ååå barndomen! kartnäs och toyota-bussen och gammelfasters stora hus och allt. fan, jag måste försöka hinna åka till dalarna snart. nån helg, annars blir det inte förrän i september efter utbildningen.

och utbildningen ja, den tar alla mina krafter. eller inte riktigt, men när jag tänker på att jag måste vara där klockan nio på morgnarna och att jag faktiskt inte kan vara trött eller bakfull så har jag inte så många val längre. så idag när jag kom hem började jag fixa min router (så extremt behövligt att ha trådlöst internet på mina tjugotvå kvadrat) men gav upp när man behövde installera nån jävla cd i datorn först, så jag började kolla på film istället, los amantes de circulo polar. jag såg den för jättelänge sen hos kalle, matte och karkan när de bodde ihop i falun (2002 kanske) och när jag var i portugal pratade jag med anabela om den. hon älskade den filmen och jag kom ihåg att jag gillade den jag med. så nu har jag sett den igen, och den är ju fin, men jag tyckte den var mycket bättre då. mycket bättre.

nu skulle jag vilja se en till film, typ delikatessen, men klockan är över elva så jag måste gå och lägga mig. fan också, jag skulle så gärna vilja vara ledig dagtid på en vardag!