söndag, september 30, 2007

hola!

tvingade mig upp halv åtta och började diska och förbereda veganfrukost för JONAS, LINA OCH LISA som nu har åkt till mexiko. piret var också här. jag behöll lugnet utåt men inombords var jag kaotisk. var jättenära att börja gråta när jag berättade om en rolig grej på mitt indienplan men höll ihop. jonas blir borta i fyra månader och jag känner mig orolig. och avundsjuk. jag önskar att jag åkte med. de lämnade en spanskakurs på cd, kakor från colombia, choklad och diverse annat de inte behövde ta med sig. jag gav jonas min gamla digitalkamera. halv tolv lämnade de hornstull och jag och piret åkte till åsa och hämtade en hylla åt mig. sen har jag putsat och oljat köksgolvet och planterat om basilika. jag träffade hanna och gick en runda på långholmen. det är höst nu men jag gillar det, trots att allt går upp och ner. en tjej ringde och frågade efter bambo på franska. jag förklarade att jag inte kunde franska och hon frågade om jag kunde tyska och jag sa ja, ich spreche deutsch. och jag förstod henne och vem hon var och jag förklarade vem jag var och gav numret till bambos mobil. und alles in deutsch! senare ringde jag siri och pratade med hennes roomate på tyska! så kom bella hit och hon skulle köpa biljett till berlin och jag köpte jag med! inte förrän 30 november dock, MEN ÄNDÅ! impulser hit och dit, men till berlin åker jag!




ADIOS AMIGOS!