lördag, januari 03, 2009

gott nytt år

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? jag bodde utomlands
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? min tremänning idun
Dog någon som stod dig nära? nej (tack!)
Vilka länder besökte du? spanien, frankrike, tyskland, danmark
Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009? vi får se
Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför? inga speciella datum tror jag
Vad var din största framgång 2008? lyckan och styrkan, att jag lärde mig spanska, sa upp mig från ett jobb som jag vantrivdes på, flyttade tillbaka till sthlm som planerat trots att jag gärna hade fortsatt leva det vilda livet i barcelona , började trivas med livet
Största misstaget? inte direkt något stort misstag vad jag minns
Har du varit sjuk eller skadat dig? inget allvarligt
Bästa köpet? kanske ringen jag köpte sista dagen i barcelona och lite kläder
Vad spenderade du mest pengar på? boendet
Gjorde någonting dig riktigt glad? jadå
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? pasame la botella, here you come again, my moon my man, aphrodisiac, mercy, with every heartbeat, kool thing, back to black-albumet, no one, camisa negra m fl listan är lång
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? gladare
Vad önskar du att du gjort mer? läst
Vad önskar du att du gjort mindre? kommer inte på nåt
Hur tillbringade du julen? med hela familjen och farfar, gammelfaster och farmor i mora
Blev du kär i år? nej
Hur många one night stands? privat
Favoritprogram på TV? gossip girl och gilmore girls
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? nä
Bästa boken du läste i år? spanskaböckerna? läste för lite skönlitteratur!
Största musikaliska upptäckten? mala rodriguez kanske
Något du önskade dig och fick? argentinaren i bcn, haha
Något du önskade dig men inte fick? kan inte komma på nåt
Årets bästa film? barnhemmet, margot at the wedding, piedras, rec, the wackness... (alla filmer gjordes inte 2008 men jag har iaf sett dem 2008! dessutom är det väldigt svårt att minnas vilka filmer man såg exempelvis förra vintern)
Vad gjorde du på din födelsedag 2008? hade fest hos mig och sen fest på teaterhögskolan har jag för mig
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? ja lite allt möjligt
Hur skulle du beskriva din stil år 2008? klänningar och kjolar
Vad fick dig att må bra? familjen
Vilken kändis var du mest sugen på? ingen tror jag
Vilken politisk debatt engagerade dig mest? lite olika
Vem saknade du? familjen när jag var långt från dem, lolita louis jenn och marta efter barcelona, françois
De bästa nya människorna du träffade? lolita, louis, marta, rebecka
En värdefull läxa du lärt dig i år? ingen läxa
Citera en sångtext som summerar ditt år: ingen sångtext kan summera mitt år