söndag, december 17, 2006

paharganj igen

jag ar tillbaka i delhi. tog flyget igar trots en helvetes influensa. har inte atit pa over ett dygn och vet inte om jag kan ata nu heller. forsoker ga runt har pa main bazaar och shoppa men ar for svak, har ingen kraft, sa jag hittar ingenting. far istallet samtal fran kaan med jamna mellanrum. fina kaan, onskar att han var har. allting blev bra igen mellan oss. helt otroligt!

taxin fran flygplatsen igar var den varsta jag varit med om. chaufforen kunde inte prata engelska och hittade inte till paharganj som ar omradet dar alla backpackers ar. jag forsokte forklara for honom att jag var trott och sjuk och att jag bara ville komma till mitt hotell men han fattade ingenting och korde runt runt tills jag fick ett utbrott och forsokte forklara ME KATAM och till slut fick nan stackare hoppa in i taxin och visa vagen. fy fan vad sur jag var.

har egentligen massor att skriva, mitt huvud ar fullt, men jag maste vanta. detta ar inte enkelt. jag vill verkligen inte aka fran indien, goa ar mitt hem, men om cirka ett och ett halvt dygn ar jag pa flygplatsen for att aka till europa. fan!

alla darhemma verkar vara totalt hysteriska. fragar om och om igen vad jag onskar mig i julklapp, om jag vill ha skjuts hem fran arlanda, stockholm eller falun, osv. MEN JAG VET INGENTING. det enda jag vet ar att mamma tvingar hem mig till ett ruttet sverige mitt i vintern.